in apie darbą

Navision projekto reikalavimų analizė – Ko nori?

7 kartus iš 10 (laužiam statistiką iš piršto ir savo patirties – bet skamba tikrai geriau, negu “labai dažnai”), pasitaiko, kad konsultantas pirmąjį susitikimą pradeda nuo klausimo “Tai, ko Jūs norėtumėt?” (arba, jeigu pavyzdžiui konsultantas porą metų pagyveno Anglijoje, tai turbūt klaustų “Kaip mes Jums galėtume padėti?”) – iš karto lyg ir leisdamas suprasti, kad ohoho kokie mes esam kieti, ir galima pasiūlyti beveik viską. Na, jeigu konsultantas yra “pardavėjas”, ir jam knieti parduoti kuo daugiau “apmokęstinamų valandų”, tai ant jo pykti dėl tokio klausimo nelabai galima. Tačiau, jeigu šitą klausimą užduoda žmogus, kurio darbas surasti ir surinkti reikalavimus būsimam projektui (suprast, interpretuoti klientų netikslius norus, į šiek tiek suprantamesnę kalbą navision programuotojams o ir galų gale būsimiems vartotojams), tai jam reikėtų gerokai su liniuote per pirštus užvažiuot.

Tokie abstraktūs klausimai “Ko Jūs norėtumėt? Kokie Jūsų reikalavimai?” apskritai turėtų būti ištrinti iš konsultanto žodyno. Daugumos konsultatų (ką ten konsultantų, vos ne visos navision partnerių industrijos) tikslas yra (ar bent jau turėtų būti) – išspręsti klientų verslo problemas (ir žinoma, už tai gauti patenkinamą atlygį). Taip laimi abu – klientas, kad ir turėdamas pradinių išlaidų, tikisi sutaupyti ateityje dėl tinkamo problemos sprendimo. O konsultantas, gaudamas atlygį už gerai išspręstą problemą, tikisi ir ateityje sėkmingai spręsti kitas verslo problemas. Gi, dažniausiai problema atsirande dėl verslo procesų (ar jų supratimo ir valdymo) pasikeitimo (jeigu žiūrint giliau, tai nauja verslo sistemos problema – pradinių sistemos reikalavimų pasikeitimas).

Klausimai, kuriuos vertėtų paklausti, pradedant rinkti reikalavimus naujam projektui:

  • Kokią verslo problemą stengiamės išspręsti? Kokias problemas naujas produktas turėtų išspręsti?
  • Koks šios problemos sprendimo tikslas? Kokius tikslus naujas produktas leis Jums įgyvendinti? (ko negalite padaryti dabar)
  • Kaip sėkmingas problemas sprendimas paveiktų Jūsų įmonės procesus?
  • Pagal kokius kriterijus Jūs nuspręsite, kad problema buvo išspręsta sėkmingai?
  • Kaip materialiai įvertintumėt sėkmingą problemos sprendimą? Ką ir kiek Jūs tikitės sutaupyti?
  • Kurie žmonės (ar žmonių grupės)iš Jūsų kompanijos galėtų paveikti projekto vykdymą?
  • Ar yra kitų projektų, kurie dabar vykdomi, kurie gali būti paveikti šio projekto?
  • Kurie įmonės procesai turėtų būti įtraukti į šito projekto reikalavimus? O kurie ne?
  • Kokios pagrindinės priežastys paskatintų Jus ar Jūsų kolegas naudotis nauju produktu (funkcionalumu)?
  • Kaip apibūdintumėt (įsivaizduotumėt) naują produktą (atskirais žodžiais, pavyzdžiui: greitas, paprastas, gražus, pigus, etc)?
  • Ar kurios nors specifinės produkto dalys yra svarbesnes už kitas?
  • Ar turite kokių nors specifinių taisyklių (standartai, naudojami procesai), kurioms produktas turėtų paklusti?
  • Kuom naujas produktas būtų panašus į sistemą, kurią turite dabar? Kuom jis būtų kitoks?
  • Kuriuos aspektus iš dabartinio produkto Jūs norėtumėt išsaugoti? Kurių būtų galima atsisakyti?
  • Kuris aspektas iš naujo produkto Jus labiausiai nudžiugintų?
  • Kuris aspektas iš naujo produkto galėtų būti Jums naudingiausias? Kuris duotų mažiausiai vertės?
  • Kas svarbiausia apie naują produktą?
  • Ar galite apibūdinti aplinką (software/hardware) kurioje produktas bus naudojamas?

O turbūt svarbiausias klausimas (kurį aš pats pakankamai dažnai pradėjau naudoti gyvendamas Anglijoje): Ko dar aš turėčiau Jūsų paklausti (”Is there anything else I should be asking you“)?

Kai pradėjau dirbti su Navision, buvau vartotojo vietoje – ir man pačiam teko ne kartą bandyti atsakyti į kartais keistai atrodančius klausimus apie tai, ko mūsų įmonė nori iš naujo funkcionalumo. Pakeitus darbą (t.y. išvažiavus atostogų į Londoną), dabar esu visiškai kitoje pusėje – žmogus, kuris tuos klausimus kartais užduoda, o kartais žmogus, kuris priima konsultanto “išverstus” atsakymus ir turintis juos įgyvendinti.

Įdomu, iš kokių kitų perspektyvų dar teks pažvelgti į Navision’ą ateityje?

Write a Comment

Comment